1.9.10

Erken Kaybedenler

Kitap bu. Cidden, kitap isminin hakkını layıkıyla veriyor. Murat Menteş'in geleceğin en iyi yazar adayı olarak göstermesi üzerine yakın takibe aldığım Emrah Serbes tarafından yazılmış bir kitap. Kim tarafından yazıldığını zaten görüyorsunuz ama olsun fotoğrafların altı çizilmiyor sonuçta. 173 sayfalık incecik bir kitap ama cüssesine aldanmamak lazım. Onlarca kitap değerinde güldürme potansiyeline ve hakikaten bu böyleydi şaşkınlığını yaşatma dramasına sahip. 8 kısa hikayeden oluşuyor. Kısa dediğime de bakmayın, aslında her biri senelerce süren bir anlatım.

*anneannemin son ölümü
*zannettiğin gibi değil
*korhan ağbi'nin kardeşi
*denizin çağrısı
*cahide
*üst kattaki terörist
*alçakgönüllü arzular
*kimi sevsem çıkmazı

Hikayeler bunlar. Yaşları 8-18 arasında değişen, annesini, babasını, hatta ikisini birden kaybetmiş erkek çocuklarının yaşadıklarının ve iç dünyalarının mizahi bir dille anlatımı demek yanlış olmaz. Hikayedeki her erkek çocuğunun ortak bir noktası var ama; hepsi en az bir kıza vurgun. Zaten yazar da kitap içinde "aşk bu, yaş dinlemiyor." diyerek bir gönderme yapmış. "En güzel sevgiler de çocuklukta yaşananlardır..." diyerek olaya son noktayı da koymuş zaten.

Özellikle iki hikaye hakkında birkaç şey yazma gereği duydum. Birincisi ilk hikaye olan anneannemin son ölümü olacak. Okuduğum en komik kısa hikayeydi. Uzak ara hem de. Gülerken gözlerimden yaş geldi deyip olayı şematize ve dramatize edeyim sizi. Diğeri de üst kattaki terörist. Şehit kardeşi bir çocuğun nasıl beklentiler içine sokulduğunu anlatan çok güzel bir kara mizahtı. Aslında düşündüm de hepsi güzeldi. Ayırmıyorum hiçbirini.

Murat Menteş'i daha önce okuyan şanslı kişiler için yazarın kalemi hakkında da üç beş kelam edeyim. Sonuçta tavsiye eden o. Ben onun referansından yola çıktım. Cümleleri arka arkaya sıralama konusunda Murat Menteş ile yarışabileceğini düşünüyorum. Küfürleri ağır, sözcükleri daha bizden, tespitleri olağanüstü. Kurgulama ise, öncesi polisiye yazarlığına dayanan birine yakışacak düzeyde. Ben çok sevdim kalemini yani, bundan sonra yakın takibimde olan yazarlardan biri olacak.

Keşke bitmese dediğim ender kitaplardan biri oldu. Sonuçta her şey bitmeli di mi? Bu da bitti işte. Yazarın dediği gibi "kalırsın öyle..." sonra.

0 yorum:

Yorum Gönder

 
Okuduklarınız tamamen benim yazdıklarımdır.
Okuduklarınız tamamen size kalmıştır.
yine beklerim.