26.8.10

Erkan Yolaç ile Evet Hayır




Bir zamanlar böyle bir oyun vardı; Erkan Yolaç gelir ve yarışmacıya evet ya da hayır dedirtene kadar sorular sorardı. Evet ya da hayır demeyip yarışmayı kazanan çok az kişi vardır. Bu video da Gülben ergenken çekilmiş görüntülerden oluşuyor. Amacım Gülben'in ergen haline baktırıp güldürmek değil. Yine de gülebilirsiniz, gülmekten zarar gelmez.

Amacım o zamanlar oyun olan evet hayır'ın aslında hala çok farklı olmadığını göstermek. Herkesin ağzında bir evet ya da hayır, bir başkasını ağzını arıyor. Evet ya da hayır(aynı şeyi yazmaktan bıktım, bundan sonra kısaca eyh) insanların akp'li veya diğerleri olmasını sağlıyor. Böyle garip bir hale getirildi referandum. Anayasa değişikliklerinin önüne hangi sonucun çıkacağı geçti. Referandum sonucu bir parti için seçim zaferi durumuna getirildi. Anayasa değişikliği Erkan Yolaç soruları muamelesi görür oldu. Bunlar tespit elbette, yapılacak bir şey yok.

Anayasanın çağımızın gerisinde kaldığı bir gerçek. Zaten hazırlandığı zamanki şartları da az çok hepimiz biliyoruz. Fakat, hukuk devleti olduğunu iddia eden bir ülkede anayasanın sürekli değişmesi beni rahatsız ediyor. Anayasanın üstünde bir güç var yani, bu çok açık. O yüzden her kesimden hukukçuların katılımıyla a'dan z'ye hazırlanacak yeni bir anayasayı şart görüyorum. Bu anayasanın, zaman aşımını uğrayana kadar değiştirilmesi sözkonusu olmamalı. Yani dediğim şu; hukuk devleti olmaktan çıkıp, hukukun üstünlüğünü tanıyan devlet olmalıyız. Anayasa kimsenin karalama defteri olmamalı.

Referanduma gelirsek. Zaten bu günlerde söz dönüp dolaşıp oraya gelmiyor mu? Yanlış saymadıysam toplam 26 maddede ve birkaç ek maddede değişiklik yapılıyor. Yani bayağı kabarık bir değişim. bir kaç maddede sadece kelimelerle oynanmış, geriye kalanları tam anlamıyla anlamak ise beni aşıyor ama bu fikir sahibi olmama engel değil. Siz de en azından bir kere bakın eyh demeden önce. Olaya sadece akp ve diğerleri olarak bakmadan, anayasa değişiyor ve bu beni nasıl etkiler, hukukun işleyişini nasıl etkiler diye düşünerek oyunuzu kullanın. Yaptığınız bir davranış bilinçli olsun yani.

Unutmadan, gidin en azından eyh deyin, vatandaş olduğunuzu hissedin.

0 yorum:

Yorum Gönder

 
Okuduklarınız tamamen benim yazdıklarımdır.
Okuduklarınız tamamen size kalmıştır.
yine beklerim.