4.6.10

İki Arkadaşlık Arasındaki 5 megabyte

Sanal arkadaşlıklar aslında uzun süredir üzerine düşündüğüm bir şeydi, ama geçenlerde gördüğüm “sanal arkadaş ile gerçek arkadaş arasında ne fark vardır?” sorusu ile kafamı daha fazla işgal etmeye başladı.

Geriye dönüp bakıyorum da sanal arkadaşlık kavramıyla tanışmamın üzerinden yaklaşık 6-7 yıl geçmiş. İlk sanal arkadaşım, önceleri hayatta en çok seveceğim, sonrasında en çok özleyeceğim ve nihayetinde en uzun süre unutmaya çalışacağım kişi olmuştu. Sanal bir birliktelik, gerçek bir aşka yelken açmış, titanicvari epik bir sona sahne olmuştu. Her neyse… Tüm bunlar olurken facebook, sözlükler ve nice forumda sadece 0 ve 1’lerden ibaret olan baytlarca arkadaş edindim. Bu internet dünyası öyle bir şey ki zamanınızın çoğunu alıyor, ama karşılığında nice yeni arkadaş sunuyor. Bunun en büyük götürüsü de gerçek arkadaşlarınıza daha az zaman ayırabilmek, onlardan uzaklaşmak oluyor. En yakın arkadaşınız size facebook’tan bira ısmarlıyor mesela. Halbuki ben bira bile içmem, kaldı ki çok iyi biliyor bunu ama işte gerçek sanallaşıyor orada. Paralel evrende tanışmış farklı iki kişi oluyorsunuz, arada birbirini dürtme gereği duyan iki kişi…

Tüm bunların üzerine sanal ortamlardan uzaklaşma gereği duyarken, bir bir üyeliklerimi kapatırken, bana sanal arkadaşlığın da gerçek arkadaşlık gibi olabileceğini düşündüren bir şey oldu, birisi oldu. Yaklaşık 2,5 yıl olmuş, hiç görmedik birbirimizi(tamam o uzaktan bir kere görmüş olsun =)) ama gerçek arkadaşlarımdan benim için hiçbir farkı yok. Zaman geçtikçe başkaları da olmaya devam ediyor. Detaya indikçe yeni yeni güzel insanlar tanıyorum, arkadaşlar ediniyorum. Şimdi soruyorum; cidden sanal arkadaşlar gerçek gibi olabiliyor mu yoksa ben gerçek arkadaşlığın nasıl olduğunu unutalı çok mu oluyor? cevabınız ne olursa olsun, sahip olduğum sanal arkadaşlarım sayesinde gerçek arkadaşlığı unutmuş olsam bile üzülmem. Evet, sahip olduklarımdan mutlu olmayı öğrenmeye çalışıyorum…

Son birkaç gündür bir korku besliyorum, beni huzursuz eden bir korku. Bu kadar güzel arkadaşlar ve arkadaşlıklar edinmişken birisi çıkıp her şeyi mahvederse diye. Bir kişi yüzünden tekrar sanal arkadaş kavramından nefret edersem diye. İyiliklerinden asla zerre şüphe etmeyeceğim kişilerden uzaklaşmamı sağlayan biri çıkarsa diye. 3 aydır facebook hesabım kapalı, formspring hesabıma da sürekli iletişimde olduğum 4-5 kişi için uzatmaları oynatıyorum. Bir gün o da kapanacak, şüpheniz olmasın. Sözlüklerden elimi ayağıma çekeli epeyce oldu zaten(arada sırf geyik olsun diye birkaç satır yazıyorum sadece). Tüm bunlar neden mi? Siz gerçeksiniz benim için, tekrar sanallıktan nefret etmeden önce sizin hep öyle kalmanızı istiyorum.

Siz benim gerçek arkadaşlarım oldunuz, öyle olmaya da devam edeceksiniz...

11 yorum:

Adsız dedi ki...

o korktuğun şeyi yakında telekomünikasyon iletişim başkanlığı hepten interneti yasaklayark yapacak sanırım =))

özcan dedi ki...

ahahha o zevki onlara bırakamam, elimi çabuk tutsam iyi olacak :|

kepazeyim dedi ki...

kolay arkadaş sanal olanlar, 3 aylık yazıları toplayınca 3 mb çıkıyor fakat 3mb a bi ansiklopedi de sığıyor.

Melike dedi ki...

dostluk ya vardır ya yoktur :) 1 ve 0. düz mantık. evet evet böyle :)
bir kişi bir şey yaptı diye aynı platformdaki her kişi aynı şeyi yapmayacaktır. aynı kategoriye girmeyecektir.
zira muhakkak ki insanların bazıları bazılarımızı üzecek bazen :)

özcan dedi ki...

kadro tamamlanmak üzere =)

kepazeyim dedi ki...

sanallar nasıl 1 lerden 0 lardan oluşuyosa, reel arkadaş denen zörtler de c o ve h lardan oluşuyo hem.

Melike dedi ki...

hepimiz bir parça zört değil miyiz?

özcan dedi ki...

zört gerçekten çirkin bir kelime bence de.

Adsız dedi ki...

İyi ki varsın.
Aygen.

özcan dedi ki...

teşekkür ederim Aygen, iyi ki varsın sen de.

Adsız dedi ki...

heheyt:) üye olmadan da yazabiliyorum.
arkadaş arkadaştır. sanal yada gerçek.
önemli olan paylaşılandır.

Yorum Gönder

 
Okuduklarınız tamamen benim yazdıklarımdır.
Okuduklarınız tamamen size kalmıştır.
yine beklerim.